maanantai 17. lokakuuta 2016

A chance you never took

Olen osana kahvihuoneessa käytävää keskustelua siitä, miten nuorena pitää lähteä ja toteuttaa unelmiaan. Kokeilla siipiään ulkomailla, muuttaa täysin toiselle paikkakunnalle. Olla yksin ja seikkailla. Olla yhdessä ja löytää onni. Mieli avoinna elää kokemuksia. Ehkä joskus epäonnistua. Oppia. Ei pelkoa.

Ja minä en voisi olla enempää samaa mieltä.

En halua katua mitään. En halua joutua surkuttelemaan sitä, kun joskus ei tullut lähdettyä ja tehtyä. Sillä niitähän ihmiset katuvat - tilaisuuksia, joihin ei tartuttu. En halua olla se kyllästyneellä ilmeellä varustettu kassan täti. Se, joka ei koskaan uskaltanut lähteä. Jäi kotisijoilleen. Meni turvallista reittiä.

Vaikka vasta tässä olenkin, voin jo katsoa taaksepäin ja olla kovin kiitollinen polusta, jota olen saanut kulkea. Jokaisesta ylä- ja alamäestä. Kaikella on ollut oma ainutlaatuinen tarkoituksena. Ilman niitä en voisi sanoa eläneeni.

5 kommenttia :

  1. Ihanaa pohdintaa <3 Ja kauniit kuvat kertakaikkiaan <3

    VastaaPoista
  2. Pitkästä aikaa jaksan kommentoida (laiska lukija), mutta ihana teksti Elsa! Kolahti.

    Oon ollu niin mielissään siitä, että päätin että mun välivuoden alun suuntana on ruotsi. Nyt jo kolmen viikon jälkeen tuntuu, että se oli just mulle hyvä päätös. Vaikka kaikki ei ookaan aina niin timanttista, niin siltikin. Oikeesti kokeilla vähän siipiä. Tuntuu, että myös siksi, lähteä kauemmas, että voi nähdä lähelle.

    Oon aina ollu tuota mieltä, että nuorena pitää lähteä, mennä ja ottaa mahdollisuuksista kiinni. Pienenä ajattelin, että "isona (esim) matkustelen" ja ajattelin sitä yhä, kunnes yhtäkkiä tajusin että en voi ikuisuuksiin ajatella niin. Nyt on jo se aika kun pitää tehdä, toteuttaa unelmiaan ja uskaltaa.

    Ja en ainakaan vielä koskaan uskaltamisen jälkeen oo miettiny, että ei ois kannattanut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olipas kiva lukea sun kuulumisia! Ihana, kun olit nähnyt vaivaa kommentin kirjoittamiseen. Kiitos. :--)

      Ei tietysti kaikki voi olla koko aikaa mahtavaa. Ei kukaan voi kulkea sydämet silmissään läpi kokonaista elämänvaihetta. Siltikin kokemus voi olla juuri sulle oikea, kasvattava ja sillä tapaa aivan huikea. Rankka, mutta kaiken sen arvoinen. Oon ihan täpinöissäni aina, kun kuulen jonkun lähteneen seikkailuun. Sillä ei koko elämäänsä voi mitenkään elää ajatuksella "sitten joskus kun". Unelmat on toteuttamista varten!

      Toivon sulle ihanaa, ikimuistoista aikaa sinne! Innolla jään seurailemaan sun juttuja! :--)

      Poista
    2. Tuo oli ihana! Kiitos, sanoitpa kivasti :-)

      Poista